Magyar Telekom CEO says alleged bribe report ‘inaccurate’

27 Apr 2007

The chief executive of Hungarian incumbent Magyar Telekom, Christopher Mattheisen, says a recent report in the UK Financial Times alleging bribery at the company’s foreign units is ‘inaccurate’, and added that press reports linking the operator with a Russian takeover bid are wrong. The newspaper carried a story yesterday that the US Securities and Exchange Commission (SEC) has launched an inquiry into whether the Hungarian firm had breached the rules of the Foreign Corrupt Practices Act via contracts at several international units. However, Mattheisen dismissed what he says is an inaccurate and misleading article. ‘There is nothing new in the story that you would have read in the press today … Now there is nothing new so the headline of the FT article … you could have said that a year ago,’ Mattheisen said. ‘A charge is made here in the first paragraph of the story about suspected bribery. That is entirely … inaccurate,’ he added.

Hungary,Magyar Telekom,

Subscribe



Feedback

Have feedback, corrections, or story ideas? Send them to editors@commsupdate.com.

Browse Past Issues

Filter

Filter CommsUpdate by the following categories or use the search.

Search

Visit our help page information on performing advanced searches, including how to restrict the results by country or company.

Advertise

CommsUpdate is an outstanding advertising venue for companies seeking to reach:

  • International carriers
  • Wholesale service providers
  • Equipment and software vendors
  • Telecom investors
  • Regulators

Learn more about advertising on CommsUpdate.

Share